Dit waren de sprekers van DvdG 2022
Sanne Berends
Richard Cokart
De functies van het gebaar ZELF in NGT
Peter-Arno Coppen
Leonie Cornips
Marjo van Koppen
Gijs Leenders
Hoe maak je bewuste taalvaardigheid meetbaar in de vakken Nederlands, Engels en Duits?
Leslie Piggott
Anouk Scheffer
‘Deze beetje moeilijk’: De complexiteit van grammatica bij jonge kinderen met TOS
Posters
Boerma et al (2022). Grammatical skills of Dutch children with 22q11.2 Deletion Syndrome in comparison with children with Developmental Language Disorder: evidence from spontaneous language and standardized assessment. Poster
Geurts et al (2022). ZINspelen: werken aan grammatica in de groepsbehandeling voor peuters met (een vermoeden van) taalontwikkelingsstoornis. Poster
Jan Odijk (2022). SASTA: Semi-automatische analyse van spontane taal. Poster
Sprekers van vorige edities
Jenny Audring
Wat kan de woordgrammatica? Morfologie in de talen van de wereld
Roelien Bastiaanse
Zinsbegrip bij mensen met agrammatische afasie: de invloed van woordvolgorde
Marja Borgers
‘De bus was met een bus’: De RTNA en het meten van vertelvaardigheid
Ellen Burger
Behandeling van kinderen met fonologische en morfosyntactische stoornissen
Josée Coenen
Vandaag zinsdelen juf? Wauw!
Onno Crasborn
Spraakondersteunende gebaren: twee grammatica’s tegelijk?
Jan de Jong
De rol van het werkwoord in de zinsbouw bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis
Susan Ebbels
Grammatical interventions for children with Developmental Language Disorder
Jacqueline Evers-Vermeul
Grammaticale keuzes en hun effecten op tekstbegrip
Ellen Gerrits
Wrap-up sessie Dag van de Grammatica 2017
Joyce Jacobs
Het Functioneel Trainingsprogramma voor Syntaxis (FTS). Toepasbaarheid in de praktijk
Kino Jansonius
‘De bus was met een bus’: De RTNA en het meten van vertelvaardigheid
Roel Jonkers
Grammaticale stoornissen bij afasie – diagnose en behandeling van problemen met werkwoorden
Gerti Rijpma
Van Brexit tot Adidog: de porte-manteau nader bekeken
Liesbeth Schlichting
Gesprekjes met kinderen van 4-6 jaar
Roelie van der Zouwen
Van Brexit tot Adidog: de porte-manteau nader bekeken
Jacqueline van Kampen
Taalverwerving en een effect op het taaltype
Astrid Wijnands
Leren denken over taalkwesties. Hoe kun je grammaticaonderwijs uitdagend maken in de bovenbouw?
Frank Wijnen
Via tellen naar taal: de rol van statistisch leren in de verwerving van grammatica